The Fun Theory

«Πιστεύουμε ότι ο καλύτερος τρόπος να αλλάξεις την ανθρώπινη συμπεριφορά είναι να κάνεις τη διαδικασία της αλλαγής αυτής διασκεδαστική».

Η Fun Theory είναι μια πρωτοβουλία / καμπάνια / διαγωνισμός της σουηδικής Volkswagen και της DDB Stockholm. Αναζητήθηκαν με διαγωνισμό ιδέες προκειμένου να βελτιωθούν ανθρώπινες συμπεριφορές σε συγκεκριμένα ζητήματα, με τρόπο διασκεδαστικό. Οι καλύτερες ιδέες υλοποιήθηκαν. Έτσι, οι σκάλες του μετρό έγιναν πλήκτρα πιάνου, ο κάδος ανακύκλωσης μετατράπηκε σε παιχνίδι δεξιότητας, η κάμερα τις τροχαίας εξακολούθησε να τιμωρεί τους παραβάτες αλλά άρχισε και να επιβραβεύει τους νομοταγείς.

Τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα: η χρήση της σκάλας (αντί της κυλιόμενης) αυξήθηκε κατά 66%. Ο κάδος για τα γυάλινα μπουκάλια, που είχε μετατραπεί σε ηλεκτρονικό παιχνίδι, χρησιμοποιήθηκε εκατό φορές σε ένα βράδυ, ενώ ο συμβατικός διπλανός του μόλις δύο. Στο σημείο που τοποθετήθηκε η κάμερα της τροχαίας —η οποία φωτογραφίζει τους παραβάτες, αλλά μέρος των εισπράξεων από τις κλήσεις το δίνει με κλήρωση σε νομοταγείς οδηγούς— η μέση ωριαία ταχύτητα μειώθηκε κατά επτά χιλιόμετρα.

Ίσως το πιο σημαντικό απ’ όλα: οι πολίτες —επιβάτες, περαστικοί, οδηγοί— έφυγαν με ένα τεράστιο χαμόγελο.

Εδώ το site της Fun Theory.
Εδώ μια ενδιαφέρουσα θεωρητική προσέγγιση στην καμπάνια, με βάση μοντέλα συμπεριφορικών αλλαγών (behaviour changes).

* * *

Εδώ άλλες αναρτήσεις από την κατηγορία Η τέχνη της διπλανής πόρτας

Το dim/art στο Facebook
Το dim/art στο Facebook

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.